Börjessons grundades 1955 och firar därmed 70-årsjubileum i år. Vi ser nu första, andra, tredje och till och med fjärde generationen av kunder, medarbetare och ägare hos oss – ett förtroende vi känner stor tacksamhet för. Under hösten hoppas jag och mina medarbetare att vi ses under vårt 70-årsfirande på den ort som är närmst dig. I det här nyhetsbrevet berör vi elfordon, andra intressanta nyheter samt ett par nyleveranser. Tack för att ni fortsätter läsa vårt nyhetsbrev och är med oss på vår resa.
Joacim Jäger
VD Börjessons Lastbilar AB
Hybricon och Börjessons i samarbete för framtidens elektrifiering
Hybricon grundades 2013 i Umeå som ett innovativt industriföretag för att möta behovet av nya fossilfria lösningar inom kollektivtrafik och då primärt busstrafik. De senaste åren har man gjort en hel del lyckade projekt där man använt ellastbilar som ”batteripack” för att säkerställa elförsörjningen vid event och i miljöer. Bland uppdragsgivarna ser man Sweden Rock och Åre World Cup. Börjessons har varit delaktiga i projekten med lastbilar och kompetens. Vi träffade Mårten Fuchs (i mitten på bilden), vd på Hybricon, och frågade mer om samarbetet.
Hos FraktAD Alingsås AB rullar sedan några månader en så kallad fältprovbil från Scaniafabriken i normal daglig produktion. Bilen är en Scania BEV (hel elektrisk) tre-axlig 6x2*4 lastväxlare.
– Så här långt har det fungerat över förväntan och vi löser våra dagar utan behov av att ladda under dagen, nattladdning sker på Alingsås Åkericentral som har skapat en laddplats för ändamålet. Givetvis finns det möjlighet att om behov uppstår även snabbladda, vi får se hur det utvecklar sig, säger David Carlsson, FraktAD.
Fira med oss på vår jubileumskaravan!
I år firar Börjessons Lastbilar hela 70 år – och det vill vi göra tillsammans med våra kudner och följare! Under två veckor i september rullar vår jubileumskaravan ut till fyra orter i Sverige, fullastad med provkörningsmöjligheter, gott att äta och möjlighet att träffa våra påbyggare.
Vi levererar kontinuerligt nya bilar och ekipage till våra kunder, ibland av typen som inte hör till de vanligaste synerna på våra vägar. Fler exempel finns på vår hemsida eller i sociala medier, följ gärna Börjessons och våra kunder!
För vår del är återkoppling med vad ni anser vara relevant och önskvärt värdefullt – åsikter mottages tacksamt då detta är en av våra kanaler för att nå ut till er. Vi kommer anstränga oss för att förstå hur ni vill att nyhetsbrevet ska se ut och vad ett givande innehåll innebär för er.
Kontakta oss om du har tips på ämnen vi kan skriva om på marknad@borjessonsbil.se